O data cu numarul mare si in crestere a romanilor care aleg calea strainatatii pentru a construi un viitor mai bun, o data insa si cu dorinta de a ramane cu obiceiuri din tara multe produse romanesti au ajuns si peste hotare. Si asta mai mult cu tinta la acele produse traditionale sau unele chiar dintre cele mai banale insa care vin mandre cu eticheta Romaniei.
In unele tari o astfel de dorinta a fost bine interpretata de cei cu spirit de afacere care si-au deschis magazine romanesti in orasele straine unde poate si ei au devenit mai mult decat simpli vizitatori. Cu preturi care reflecta stilul si nivelul de viata a celor din tara respectiva nu a celei de origine astfel de magazine aduc o alinare pentru gustul de acasa. Si au si sanse de a atrage noi clienti de vreme ce produsele noastre sunt delicioase iar strainii interesati de nou ar putea explora mai mult cultura si traditia noastra.
Un bun exemplu in acest sens este cel al pufuletilor care nu demult au ajuns si la New York. Strainilor le plac pufuletii caci de la Belgia la Germania sau Croatia si multe altele prefera aceasta gustare. Sunt malai in forme practice, jucause si delicoase pe care in mod special cei mici ii adora. Iar o firma producatoare din Baicoi parca nici nu visa ca la un moment dat sa isi extinda afacerea in acest sens pana sa ajunga sa faca export de pufuleti.
Cu o incredere ca afacerea daca va urma acest curs va creste cu 30% cel putin am avea tendinta sa spunem ca s-a imbogatit caci exportul nu este singura modalitate de a vinde. Insa contrariul se intampla la consumul din tara, tocmai la tara de provenienta caci chiar daca nu a scazut a stagnat.