Cand sunt necesare intalnirile fata in fata

Email, social media si tot ceea ce tine de facilitatea comunicarii a facut in zilele noastre sa fie aproape inutile intalnirile fata in fata. Totul se poate discuta prin email, prin videoconferinte sau telefon, in special atunci cand distanta este o piedica intre partenerii de business. Prin comunicarea la distanta se economiseste timp, se prioritizeaza mai bine activitatile si se eficientizeaza multe procese. Exista insa situatii in care interactiunea fata in fata se dovedeste imperativa.

Nu conteaza cat de mult pret se pune pe comunicare digitala si tehnologie, in unele momente intalnirile pur si simplu nu pot fi evitate. Patru astfel de situatii prezentam in continuare, situatii in care efectiv nu este posibila renuntarea la intalnirile directe.

Vanzari – cand se doreste sa se faca o vanzare, tot timpul una castigatoare va fi cea in care ofertantul se intalneste fata in fata cu clientul si discuta. I se prezinta mult mai bine oferta, beneficiile de care va avea parte, rata recuperarii investitiei si toate celelalte. Ceva trimis prin email sau transmis printr-o convorbire telefonica poate sa nu fie pe deplin inteles, astfel o intalnire fata in fata este obligatorie.

Scuzele – uneori gresim si este cel mai bine sa recunoastem greseala si sa ne-o asumam. O scuza transmisa direct poate face minuni in mentinerea raporturilor bune cu clientul respectiv. Se creeaza un sentiment de incredere si credibilitate in mintea clientului, se creeaz o imagine favorabila despre organizatia al carei reprezentant isi cere scuze in mod direct, iar relatiile de business pot chiar sa continue.

Negocierea – la fel ca si vanzarile, nu pot fi facute doar prin telefon. Punerea de acord, ajungerea la un compromis, la beneficii atat de o parte cat si de cealalta a mesei de negocieri poate fi realizata doar printr-o intalnire directa, fata in fata.

Aprecierea – daca un client sau o alta companie a facut ceva care a adus beneficii propriei organizatii, atunci este o foarte buna ideea de intalnire cu persoanele responsabile de acolo pentru o multumire si o apreciere aratata direct.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *