Despre agroturism

Factori de influenta a comportamentului turistic

  • Factori culturali: cultura, subcultura si clasa sociala:

–Obiceiuri asociate diverselor culturi: consumul  de peste la italieni de Craciun;

–Adaptarea ofertei la perioadele de sarbatoare din diferite culturi: programe pentru turistii din Republica Moldova, ortodocsi  pe stil vechi.

–Turisti care apartin claselor superioare: aloca mult timp calatoriilor, calatoresc singuri sau cu familia, solicita multe servicii auxiliare, calatorii de placere sau de afaceri, dedica sume mari de bani calatoriilor.

–Turisti din clasele medii sau inferioare: aloca putin timp calatoriilor, calatoresc mai des în grupuri, solicita doar cazare si mic dejun, solicită putine servicii auxiliare

  • Factori sociali: grupuri de referinta, familia, rol si statut social

–Optiunea pentru agroturism poate fi determinata de influenta externa exercitata de diferite grupuri de referinta

–Artificii: fotografii cu turistii, brosuri, calendare oferite, reduceri daca vor reveni cu prieteni

  • Personali: varsta si etapa din ciclul de viata, ocupatia si situatia materiala, personalitatea si conceptia de sine, stilurile si valorile

–Familie tanara, fara copii: vacante scurte, activitati cat mai diverse, care sa solicite energie.

–Familie cu copii sub 2 ani: primeaza confortul si siguranta copilului, evitarea locatiilor cu standarde reduse de igiena, servicii speciale pentru copii

–Familii cu copii intre 2 si 5 ani: vacante scurte, servicii speciale pentru copii

–Familii cu copii între 5 si 12 ani: loc de joaca, personal de supraveghere

–Familii mature: vacante lungi, activitati relaxante

–Tineri: tarif mic, conditii de cazare modeste, varietate mare de activitati conexe

Varstnici: grad mai mare de confort, activitati relaxante

Ce preferinte au turistii?

  • O ancheta realizata in Franta prin intermediul a 5400 chestionare a aratat:

–75% dintre cei ce apreciaza turismul rural il practica in familie;

–Cei mai interesati de această forma de turism sunt englezii, olandezii, germanii, belgienii;

–Activitati preferate în vacantele rurale: vizitarea localitatilor si monumentelor, drumetiile pedestre, baile, sejururile;

–Solicitări: mai multe informatii asupra regiunii vizitate, o mai buna semnalizare a locurilor de popas si a obiectivelor de interes turistic, mai multa preocupare pentru animatie;

–Sugestii de imbunătăţire pentru: primire, animatie locala, activitati culturale, echipamente sportive puse la dispozitie, informatii turistice diverse, circuite de descoperire, semnalizarea.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *