Discriminarea exploatata in reclame

A avea o alta orientare sexuala nu tine de alegerea pe care o face vecinul, prietena, colega de serviciu. Este o chestiune mai mult decat personala. Insa se pare pe unii scandalizeaza si se impune de fiecare data o diferenta intre discriminare si toleranta. Cum multe dintre tari deja si-au dat acordul pentru nuntile oficiale intre partenerii de acelasi sex tot mai multa valva face acest subiect. Unul recent tine chiar de domeniul publicitatii.

Un spot publicitar la o margarina a avut o idee usor inspirata insa cu tinta spre comunitatea celor gay. Reclama prezinta un glont alcatuit din cuvinte ce tinteste spre o inima de portelan. Asta pentru a scoate in evidenta cat de fragila este inima unui parinte cand primeste vestea de la fiul sau cum ca acesta ar fi gay. Este atat de socant incat ar afecta inima, este anormal si din afara normalitatii a ceea ce societatea considera a fi aceptabil. Cu mesajul clar ca ai nevoie de o inima puternica pentru astfel de situatii reclama a fost intens criticata.

Desi nu a aparut oficial asa cum reprezentantii brandului sustin si se apara este cu o tinta directa si discriminatorie. Reclamele sexiste sunt inscrise intr-o lunga lista. In anii 60 ceea ce tinea de statutul unei femei se reducea la nevoia de simplitate pentru ca si ele sa se descurce in lumea dominata de barbati. Insa vremurile s-au schimbat, femeile si-au castigat un statut si in lumea moderna toleranta ar trebui sa tina si de nivelul de educatie in a intelege ca fiecare persoana are dreptul de a alege modul in care isi traieste viata.

In ceea ce priveste reclama la margarina Flora nimic nu s-a aprobat insa cine stie in ce directie se indreapta totul.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *