In ziua de astazi, o mare parte din tot ce inseamna branding, promovare si imagine pentru un brand, tine mai nou de Social Media si in general de internet. Motivele pentru care se intampla acest lucru sunt diverse. In primul rand, poate ca retelele de socializare au ajuns sa aiba pana la 250.000.000 useri (Facebook).
In al doilea rand, instrumentele de promovare online sunt foarte usor de folosit, de manipulat si de transformat in adevarate arsenale de marketing daca sunt folosite cum trebuie. Tocmai din aceste motive, o mare parte din activitatea pe care o desfasoara o agentie de PR este desfasurata in acest mediu online.
Articolul de fata este un aviz pentru toti cei care se folosesc gresit si in mod repetat de multe din aceste instrumente online despre care vorbim. Trebuie sa tineti cont ca nimic din ce tine de promovarea si sustinerea imaginii unui brand nu se face la voia intamplarii. Daca tineti cu adevarat la brand-ul dumneavoastra, primul lucru pe care il faceti imediat dupa ce terminati de citit este sa apelati la o agentie de PR.
Una din greselile mari in momentul in care se incearca un tip de promovare agresiva este acela ca se spun prea multe povesti. Oamenii nu vor sa auda doar povesti, chiar daca in teorie ele sunt categoric “declansatori emotionali”. Intr-o lume atat de aglomerata, oamenii au nevoie si de informatie. Vor sa stie ce oferi, de ce esti cel mai bun. Vor sa stie ceva ce nu stiau si ceva care sa ii ajute. Cei mai multi nu vor sa-ti fie prieteni, ci doar clienti (mai intai trebuie sa se convinga de tine/ brandul/ produsul tau).
Inceteaza a trimite mail-uri unor persoane pe care nu le cunosti, doar pentru a le atrage atentia, in speranta ca la un moment dat te vor promova. E una din parile greseli pe care o agentie de PR buna nu le va face niciodata. Nimanui nu-i place sa primeasca mesaje de la necunoscuti. In schimb, organizeaza un eveniment sau o actiune online cu specific pentru industriei in care activezi. Promoveaza ceva nou, o idee chiar. Apoi, incepe sa construiesti relatii cunoscand cu adevarat oameni. Construieste relatii cu cei care tin sa te aprecieze pentru evenimentul, intalnirea, brainstorming-ul organizat.