Trucuri de marketing si cum suntem convinsi sa cumparam fara se ne dam seama

De cate ori ai patit sa ajungi acasa cu un produs ce nu iti trebuia? Sau de cate ori iti spui ca ai nevoie de “disciplina” in privinta cumparaturilor? Desi poate suna ciudat sa fii cumpatat din acest punct de vedere nu este doar o forma de a lucra la IQ-ul financiar, la a economisi ci si o maniera de a face oridine in viata ta. Este deja dovedit ca daca vei merge la cumparaturi infometat ai tendinta sa cumperi mai multe si produse mai putin sanatoase, lasandu-te ghidat de simturi, de ideea acuta de foame si de tot ceea ce este atragator pe rafturi.

Pe langa toate acestea intervin si varii metode folosite tocmai pentru a te ademeni, pentru a-ti induce ideea de nevoie fata de un produs. In acest sens practic cumperi lucruri care iti fac cu ochiul. Iata cateva din strategiile de marketing folosite:

  • Folosirea expresiilor faciale ambigue. Practic nici prea fericit insa clar multumit, nici suparat pentru a fi o imagine pozitiva asociata unui brand. Este un truc ce te face sa te gandesti mai mult, care te captiveaza. Caci din punct de vedere psihologic o astfel de situatie inseamna sa asociezi un chip fericit sau nu cu anumite cazuri, persoane. Insa cand expreisa faciala este una neutra parca te pune din start intr-o dilema si iata cum te trezesti admirand o reclama. 
  • Crezi ca daca site-ul de prezentare pentru afacerea ta este incarcat va atrage mai mult. Total gresit caci asta inseamna sa oboseasca utilizatorul. De apreciat va fi acel site cat mai simplu si fara reclame care sa se focuseze in mod clar pe un anumit domeniu.
  • Textul in dreapta, imaginea in stanga. Asta pentru ca nu te va obosi cand citesti o reclama. Creierul proceseaza invers si cum partea dreapta este dedicata analizei imaginilor inversul cazului este mai favorabil pentru a transmite un mesaj.

Doar cateva din acele trucuri pe care cei din lumea publicitatii le folosesc pentru a spori gradul de atentie a consumatorului.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *